Які ігрові студії технологічним гігантам слід придбати цього року, щоби витримати удар від Microsoft?
У січні Microsoft зробила заяву про покупку гіганта відеоігор Activision Blizzard за $68,7 млрд. Усього через два тижні після цього Sony повідомила про свій намір придбати студію Destiny Bungie за $3,6 млрд. Проте цей крок навряд чи можна розглядати як рівну за силою відповідь Microsoft.
Тим не менш, ходять чутки, що сплеск злиттів і поглинань у сфері відеоігор незабаром стане ще масштабнішим. Якщо в справу вступають колеги Microsoft з Big Tech, то їх цілі, напевно, будуть глобальними.
Apple
Продаж Apple за останній квартал склав $124 млрд, що є її новим рекордом. Компанія такого розміру може легко націлитись на найбільших видавців після Activision, але дуже важливо пам’ятати, у чому полягає досвід Apple у галузі ігор.
Оскільки iOS App Store є однією із двох домінуючих мобільних платформ поряд з Android, Apple навряд чи зацікавиться компанією, яка ще не має власної мобільної присутності, тим більше, що основну частину становлять безкоштовні ігри, орієнтовані на мобільні пристрої.
Найімовірніше Apple зверне свій погляд на Take-Two Interactive, а не на Electronic Arts, навіть якщо EA більша. Студія серйозно інвестувала в мобільні пристрої, придбавши в 2021 році компанію Glu Mobile за $2,1 млрд, проте Take-Two бере гору зі своєю покупкою за $12,7 млрд Zynga — компанії, що займається іграми Farmville і Words With Friends.
Крім того, минулого тижня Take-Two оголосила про продовження гри Grand Theft Auto V, яка була продана тиражем понад 160 мільйонів копій та особливо популярна завдяки своїй онлайн-версії. GTA VI, швидше за все, не з’явиться до 2024 або 2025 року, а голова і головний виконавчий директор Штраус Зелник заявив, що компанія, як і раніше, віддана однокористувацьким іграм, тому цілком реально, що Take-Two буде відкрита для фінансової підтримки такої компанії, як Apple.
Alphabet та Amazon
Через свої інвестиції в хмарні ігри через Xbox Cloud Gaming на Game Pass Ultimate придбання Microsoft Activision є прямою загрозою для Google Stadia і Amazon Luna, тому кожна з них, найімовірніше, захоче купити компанію-видавця для подальшого посилення потокового контенту у своїх сервісах.
До 2024 року обсяг світового ринку хмарних ігор може перевищити $6 млрд, але пов’язані з цим зусилля Google і Amazon не принесли результатів. Після запуску Stadia в 2019 році Google закрив свої власні студії розробки, зробивши Stadia повністю залежною від сторонніх партнерів, в той час як власні ігри Amazon Luna, такі як New World, тільки почали реліз після багатьох років бурхливого розвитку.
Тому для Google і Amazon має сенс придбання такої студії, як Ubisoft — можливість придбання прямої підписки Ubisoft+ доступна через додатки для Stadia та Luna, що робить її потенційною метою обох компаній. Також у розробці знаходяться мультсеріали Assassin Creed, Far Cry і Splinter Cell від Ubisoft для Netflix. І все це відбувається на тлі проблем французького видавця через невдоволення співробітників тим, як компанія справляється з повідомленнями про домагання та неправомірні дії. Крім того, повідомляється, що Ubisoft зіткнулася з проблемою графіка релізів, який сповільнився.
Внутрішні заворушення в Activision послужили добру службу Microsoft під час укладання угоди про покупку (Microsoft ще й отримає вигоду від доходів від King, видавця Candy Crush та інших ігор, які були куплені Activision за $5,9 млрд у 2016 році), тому цілком розумно припустити, що подібна доля чекає і Ubisoft.
Meta
Meta зіткнулася з найретельнішим федеральним контролем з усіх Big Tech-компаній, що робить перспективу придбання великого видавця відеоігор чимось на зразок вірної ставки, оскільки компанія продовжує проводити ребрендинг відповідно до своїх амбіцій у галузі метавсесвіту та пристосовуватися до того, що її ринкова капіталізація впала з більш ніж трильйона доларів у червні 2021 року до менше ніж $600 млн у січні.
Ідеальні цілі для Meta — Epic Games і Roblox, дружні до метавсесвіту компанії, чиї фірмові ігри протягом багатьох років демонстрували вигідні кросплатформні можливості. Тим не менш, генеральний директор Epic Тім Суїні не обходиться без критики (і судових позовів) на адресу гравців з великих технологічних компаній, а китайський технологічний гігант Tencent вже має трохи менше ніж половину компанії Fortnite. Сама Tencent стикається з посиленням державного регулювання виробників ігор та додатків у Китаї, що робить пріоритетом збереження її зарубіжних активів.
Що стосується Roblox, з IPO якої минуло менше року. Швидше за все, компанія віддала б перевагу самостійному зростанню протягом декількох років, перш ніж розглядати покупця. Крім того, в Roblox і Fortnite переважно грають діти, які інвестували в конкретні всесвіти, створені в кожній з ігор, тому немає гарантії, що мета-втручання знайде відгук у цієї аудиторії, якщо тільки покоління Z раптом різко не полюбить віртуальні робочі зустрічі.
Натомість Meta, як покупець, має переслідувати більш технологічно орієнтовані компанії, наприклад, Unity Technologies. Відома завдяки «цифровим двійникам», створеним однойменним ігровим двигуном, який конкурує з Unreal Engine від Epic, Unity орієнтована не тільки на ігри, а й на віртуальні світи, і в 2021 придбала постачальника технологій віддаленого доступу Parsec для подальшого розширення своїх можливостей.
Залучення таких талантів може багато в чому підвищити довіру споживачів та інвесторів до планів Meta щодо метавсесвіту. Тоді, можливо, Meta не побачить як інша компанія — особливо та, яка не заплямована репутацією Facebook, — випередить її на цій ниві.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Blockchain vs Hashgraph: що важливо знати