Всі захоплюються потенційними перевагами Метавсесвіту, але у нього є і темна сторона
Перспективи та можливості Метавсесвіту величезні, і багато компаній розробляють додатки, продукти та послуги, що допомагають розвивати його та обслуговувати користувачів у більш захоплюючому цифровому світі.
Але у Метавсесвіту є і темніший бік, і треба поглянути на деякі проблеми, які принесе ця неймовірна технологія. Ось сім найбільших недоліків Метавсесвіту, які очевидні вже зараз.
1. Питання конфіденційності
Метавсесвіт — це наступна версія Інтернету, і ми використовуємо такі технології, як доповнена та віртуальна реальність, щоб поринути у цифровий світ. З усім цим оцифруванням виникають проблеми з конфіденційністю. Технологія, яка вже фіксує нашу поведінку в Інтернеті, також буде існувати в Метавсесвіті, і це відстеження, ймовірно, стане ще більш інвазивним та інтенсивним.
Наприклад, VR-гарнітури включатимуть технологію відстеження погляду, тому маркетологи та рекламодавці потенційно можуть бачити з даних наших гарнітур, куди саме ми дивимось у нашому іммерсивному досвіді та як довго. Звичайно, це мрія маркетолога, але вона викликає серйозне занепокоєння у всіх, хто переживає свою конфіденційність.
Компанії також зможуть відстежувати наші фізичні реакції, оскільки ми підключаємося до тактильних пристроїв, що носяться. Компанії зможуть збирати та використовувати величезні об’єми даних для маркетингових чи інших цілей.
2. Захист наших дітей
Батькам вже складно відслідковувати, що роблять їхні діти в Інтернеті, і ця проблема збережеться у Метавсесвіті. Розуміння того, що наші діти там роблять, буде ще складнішим завданням, тому що ми не зможемо бачити світ, на який вони дивляться у своїх окулярах віртуальної реальності, і немає жодного процесу для моніторингу їхніх екранів за допомогою планшетів чи телефонів.
3. Проблеми зі здоров’ям
VR-похмілля – відоме явище. Це коли люди відчувають смуток після перебування у віртуальній реальності. Коли ми випробували напрочуд захоплюючий досвід, але повинні повернутися в реальний світ. Це може викликати у нас депресію та смуток — і чим неймовірнішим стає наш іммерсивний досвід, тим більше людей боротимуться з «похміллям». Залежність від Інтернету чи ігор вже є великою проблемою для дітей та дорослих, а залежність від того, щоб проводити весь свій час у Метавсесвіті, може стати ще більшою проблемою у майбутньому.
4. Нерівність
Щоб використати доповнену реальність, нам потрібні новітні технології для смартфонів та планшетів, а для роботи у віртуальній реальності потрібні високотехнологічні, дорогі гарнітури, а також надійне підключення. Як зробити так, щоб всі у світі мали рівний доступ до Метавсесвіту, а не тільки люди, які мають найбільше грошей і які живуть у розвинених країнах? Нам потрібно буде вигадати плани з розширення доступу до Метавсесвіту, оскільки цей іммерсивний досвід стає все більш важливим.
5. Закони Метавсесвіту
Чи може віртуальний акт бути злочином? Метавсесвіт викликає проблеми з регулюванням і створить нові сірі зони в багатьох законах. Наприклад, якщо ви знаходитесь у віртуальній реальності, на вас одягнений тактильний костюм, і хтось у віртуальному світі почне торкатися вас без вашого дозволу, чим це відрізняється від нападу в реальному світі? Нам доведеться зіткнутися з цими нормативними проблемами у міру розвитку технологій та виникнення гострих юридичних питань.
6. Десенсибілізація
Багато людей гратимуть у жорстокі ігри у віртуальній реальності, де зможуть повною мірою відчути те, що роблять. Ці переживання будуть здаватися дуже реальними і можуть призвести до того, що люди втратять чутливість до своєї поведінки. Якщо у грі людина стріляє в когось із пістолета або душить, існує реальний ризик того, що він з більшою ймовірністю відтворить таку поведінку в реальному світі через десенсибілізацію у віртуальній реальності.
7. Втрата особистих даних
У віртуальному світі ми будемо використовувати аватари, і інші користувачі зможуть зламати наші облікові записи та вкрасти наші онлайн-особистості. Якщо це станеться, хакер зможе видати себе за вас і завдати шкоди вашому віртуальному та реальному світам. Ми повинні зосередитися на безпеці в Метавсесвіті і знайти способи перевірки особистості та запобігання дипфейкам, щоб зменшити кіберзлочинність, пов’язану з віртуальною реальністю.
Ясно, що з Метавсесвітом пов’язано безліч потенційних проблем, і багато питань нам необхідно продумати (і, можливо, врегулювати) у міру розвитку цієї технології.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: П’ять найбільших цифрових тенденцій у галузі освіти у 2022 році